Monday, December 29, 2008

Nasi Putih Siap Masak

Andaikan tuan2 semua adalah tokeh2 restoren yg besar2.
Satu hari saya saya datang membawa satu proposal/cadangan yg besar lagi baik.
Kata saya,mulai hari ini tuan2 tumpukan kpd urusan memasak laukpauk dan servis pelanggan sahaja.
Saya pula akan membina kilang/big kitchen/plant utk membekalkan kepada pihak tuan2 (without fail) nasi putih yg dah siap masak.!!
Kita buat perjanjian ini untuk tempoh 5,20,25,30 tahun.
Tuan2 cuma perlu bayar saya sejumlah setiap tahun dan dinaikan setiap 3 tahun sahaja.
Bayarannya cuma sbg contoh RM3 billion setahun.
Sekiranya nasi tu tuan2 tak habis jual/makan tuan2 tetap kena bayar saya.

opps..Jan2009 satu lagi kilang saya siap,tuan2 kena bayar lagi RM500juta.
Biarpun nasi yg saya bekalkan tu tak habis 40% ya..isk..isk.

Selamat menjalankan perniagaan.
Jaga hati pelanggan baik2 tau.

Rasanya tuan2 fikir pengundi Melayu,Cina,India tahu/faham tak mengenai..
Anak2 kat sekolah,kolej,universiti tahu/faham tak mengenai..

1.perjanjian konsesi lebuhraya.
2.perjanjian konsesi Independent Power Plant.
3.petrol price mechanism

1 comment: